Veganism, hälsa, vikt och träning - hur går det ihop?


Många säger att jag går ned i vikt pågrund av att min diet inte är nyttig för mig, men jag motsätter det starkt, för ett år sedan vägde jag 68 kilo, nära fetma - nu väger jag 54. Ett tag vägde jag 52. Folk säger ät mer, ät normal mat, riktig mat gör dig gott men vad är riktig mat? Ett tag levde jag på fet mat och mycket snabb mat och nu lagar jag ordentlig mat åtminstone 2 gånger per dag och blir mätt på mindre.
 
 
Kött är för mig fruktansvärt onaturligt, men grönsaker som odlas på ett bra sätt är det bästa. En välbalanserad vegan kost är att föredra då den motverkar sjukdomar som diabetes, stroke, cancer på många sätt och vis - den innehåller inte samma typ av fetter, onödiga ingredienser och gifter. Jag märkte direkt skillnad när jag började äta hälsosammare och samtidigt minskade mitt sockerintag.
Vad har man att förlora?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0