Imorgon kommer det bilder!

Precis kommit in i mitt rum efter en lång dag som avslutades med promenad och te därefter med bästa hunden i sängen med en bra bok.

Hade svårt att somna natten innan, så det blev inte så många timmars sömn, och det är rätt sent nu också men vill skriva ett inlägg på min blogg åtminstone om dagen. 
Klev upp rätt tidigt för att ha somna sent ~12. Mata Lucy och sen gick vi på lagom lång promenad och kameran var med så blev roliga bilder då hon sprang runt runt runt runt runt. Har ju en vallhund så hon har väldig energi och hon blir galen om hon inte får avlösa allt per dag så leker med henne mycket och har henne alltid lös så hon får springa som hon vill(mer eller mindre). 
Sen gick jag in och åt kombinerad frukost och lunch - AlproSoya jordgubbs soygurt och jordgubba musli. Det va super gott. 

Efter det packa jag alla stall grejer och åkte in till e-center där jag, pappa och min lillasyster gick på apoteket och ö&b. Mina astma mediciner var slut så behövde köpa nya. Sen köpte jag lösnaglar på ö&b och pappa köpte påskgodis till min minsta syster som inte fick följa med och toapapper. 

Sen åkte vi till stallet. Där tog jag mina mediciner, bytte om och mockade, packade hö, fixa vatten och sedan tog jag in och red. Det blev barbacka idag, det var super mysigt :)) 
Hade inte tid att sadla, borsta jätte noga och sådär för jag behövde spåna, fixa nytt vattern, hjälpa till att ta in hästar och sådär. Red kanske bara i 30 min, hon hade vart med på en lektion innan så det var lagom. Skritta länge, trava lite och sen skritta jag av henne och gick ett tag. Borsta lite, kasta på ett täcke och sen fixa jag vatten. Efter det behövdes det hjälp att ta in hästar så jag hjälpte till, såklart. 
Jag fick ta marbelle och när vi kom in i boxen trampar hon på min fot så mina tår är lite missfärgade(inte direkt blåmärken) men det gör inte särskilt ont längre när jag böjer på tåna så det är nog ok, blir nog bättre med färgen på tåna imorgon. 

Sen åkte jag hem, gick ut med Lucy och åt Glass från Tofuline. Peak glassen är såååååå god. 
Sedan fixade jag matigare smoothies med avocado, bär och soygurt. Ställde dem i kylen, duschade, tog i hårinpackning och sen gick jag och åt. Sen borsta jag tänderna, skölde ur och sen gick jag ut med Lucy på kvällspromenad och here I am.  


Fixar te vatten och öppnar en bok jag blivit helt galen i. Läste halva på en dag trots att jag inte hade tid egentligen xP 

Titta gärna in vid 4 tiden, då kommer det bilder i det här inlägget som jag tog hemma och i stallet :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0