Hundkurs

 
Bild: Ljusslingor när jag använt BULB.

Idag har jag haft en något bättre dag, hände inget speciellt i skolan så skippar sådana ointressanta ting och går vidare till hundkusen. Går på fortsättningskursen igen för att jag glömt vad vi lärde oss där, och Lucy har börjat sticka iväg och inte kommer vid inkallning ibland och det tränar man på den kursen. Även stanna kvar/stanna så det är bra repetition. Man känner skillnad på hennes beteende efter 1 timmes träning så ska träna lite varje dag igen, brukar glömma att träna dressyr och lydnad så händer kanske en gång i månaden - minst en gång i veckan krävs det och det räcker med 10 min per gång.

Varit med förut på den här kursen som sagt, så det var mycket enklare nu och jag kunde det riktigt bra nu och Lucy med såklart fast hon brukar vara bättre koncentrerad annars men bland ~~6 till hundar glömmer hon mig. Hemma har det gått så långt att jag kan göra dessa övningar utan koppel ibland, men det hjälper ju inte när hon får upp lukten av andra hundar och människor och då springer hon. Kan gå långpromenader utan koppel och möta hundar utan att hon ens viftar på svanen och sen nästa dag kan vi busa på gården och då kan hon sticka bara jag tittar bort i en sekund, så med en hund måste man ALLTID vara där och påverka denna. Lucy är smart - extremt smart när det vill sig så klart hon tar alla chanser hon får. Trots allt älskar jag henne, hon är världens bästa. Bless my lucky star<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0