Bra dag :D

Lyssnar på musik och dricker te, man får göra allt för att göra kalla och tråkiga dagar värdefulla :)) Små detaljer gör helheten.

Ugly Betty blir bara bättre och bättre! Såg precis sista episoden av säsong tre.. Herre gud vad tårarna rann.. Gillar början av säsong 4, känns som sista säsongen blir den bästa. Det förstod jag nästan när jag titta på bloopers ifrån säsong fyra och små video klipp på youtube. Ser fram emot några saker super mycket (notera bilden).

Idag i skolan har det gått riktigt bra. Låg efter på matten lite grann, jag var på uppgift 6 och sedan gjorde jag klart hela häftet på 27 uppgifter(och det var a-e på de flesta) så ser faktiskt fram emot nästa matte lektion, känns som jag äntligen kan visa att jag faktiskt är intelligentare än vad det kanske verkar.
På lektionen innan hade vi först en kort mentorstid och sedan svenska. Vi skulle skriva ett argumenterade tal och jag tänkte först INTE skriva om veganism men min lärare rådde mig att ta det ämnet då jag har stor kännedom kring ämnet, även om jag tycker folk bör veta att veganism gör en mer gott än ont, är det sällan folk gillar veganer/vegetarianer och deras predikan. Andra har fått för sig att vi veganer är överlägsna andra, det tror vi själva verkligen inte. Vi anser oss själva som inte överlägsen någon annan varelse som delar samma luft.

Ingen lyssnar på oss, även om det man säger är sanningen så ville ta något annat, dock mest för att utmana mig själv men sedan lyssnade jag lite på "101 reasons to go vegan" och läste lite och jag började först att tänka på de saker blandkost ätare undrar gällande en diet endast baserad på vegetabilier och sedan skrev jag korta meningar som krossade alla myterna. Till exempel att det går 'snällt till i Sverige, man måste ha kött och mjölk, kött, ägg och mjölk är de enda källorna till protein, b12, kalcium, järn och så vidare och diverse annat. Det var riktigt roligt när jag kom igång, så jag satt hela lunchen och brainstorma. Så kul! :D Det bästa är att jag har stor kännedom gällande ämnet, så poängen med det är att jag känner mig säker på det här vilket är bra för mitt betyg då jag missade förra talet så måste gå bra. Redan tänkt igenom vad jag kan ha för bilder och allting. Rätt pepp, inte livrädd som jag hade blivit för bara några månader sedan.

Känns som stormen är över :)) Kanske är min tur att glänsa nu. Är tillbaka med bättre självförtroende, så nu är det dags att ta mig för. Jag ska nå mina mål :D

När jag kom hem ifrån skolan låg jag och titta på serier och drack te i mängder efter jag varit ute med Lucy, mys. Som sagt, haft en super dag mer eller mindre hela dagen :D

Nu ska jag njuta av snön, man slipper halkan åtminstone även om jag vill ha vår, dricka te och kolla klart första episoden av säsong 4.

Det var mysigt att gå en promenad med Lucy när det föll stora, runda snöflingor :33 Kändes som snö man ser på tv. Riktig mysstämning :D

Alltså när man är på sånt här pepp humör:
Jag fyller 18 i juni, då ska jag se PET SHOP BOYS live och deras nya skiva släpps så jag kommer få världens bästa födelsedaf som kommer bli oförglömlig Eftersom jag fyller arton år, så känns mina mål inte så långt borta. Just nu vill jag hålla det för mig själv, är rädd för krititism, vill inte höra någon slå hål på dessa drömmar också.
Ser fram emot det såååååå mycket <3
Livet, precis som allting involverat med det, blir som man gör det till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0