Frågor om min hund!

 
Vad heter din hund? 
Look of love / Lucy ♥

Vad har du för ras? 
Långhårig Collie

Hur mycket väger din hund? 
Inte blivit vägd på några månader så minns inte, måste verkligen kollas upp. Hon är dock lagom i hullet. 

Hur hög är din hund?
Ehm. Bra fråga - mätte ju ungefärlig höjd för ett par dagar sedan, men jag minns inte riktigt. Omkring 50 var det. 

Vilken kennel kommer din hund ifrån? 
Sammens!

Har hunden en bra stamtavla? 
Ja :)) Många vinster där!

Hur lång tid tog det innan han blev rumsren? 
Ett par veckor

Skäller din hund på andra hundar? 
Nä, hon skäller nästan aldrig

Tigger din hund vid bordet? 
Ibland xP

Kan han/hon sitt, ligg, vänta, stanna, loss, hopp osv? 
Ja :)

Ska du ha en hund senare i ditt liv också? 
Klart jag kommer, men hoppad jag ska ha Lucy i MÅNGA år - min förra hund var 16 :) 
 
Kan din hund gå lös utan koppel?
Ja :)

Gillar din hund att hämta pinnar/bollar? 
Vi leker inte så mycket med pinnar och bollar, det gör henne så uppjagad. 

Kan din hund simma? 
Ja :)

Hur ofta är du ute och går med din hund? 
Ibland är vi ute hela dagarna och andra gånger 3 och andra gånger 5 långa, beror helt på.

Har din hund haft en sjukdom nån gång? 
Nä, inte direkt

Är din hund aggressiv mot andra hundar? 
Hon har morrat emot en hund EN gång, och den hunden gjorde utfall emot henne och en rottweiler(den var också det) fick nästan tag i hennes ben förut så hon kände nog att jag blev rädd för jag litade inte på att mannen skulle hålla hunden då han inte verkade ha så stor koll.

Har du strypkopppel på din hund? 
Har några, då hundkurs ledaren tyckte det men har nu en komprimiss - halvstryp vid lydnad. Använder dock stryp men ingen kedja då och då, men helst har jag utan men om jag måste ha halsband - halvstryp eller vanligt.

Har du någon gång köpt kläder till din hund? 
Lucy har reflex västar men inga direkta kläder då jag hatar det och hon har lång päls.

Vilken är din favorit hundras? 
Mer eller mindre alls, men gillar Collie, Sheltie, Rottweiler, Koolie, Akita Inu, Samojed och Shiba Inu ;)

Hur många hundar har du haft?
Som person är Lucy min första men som familj har vi haft 4.

Är du nöjd med din hund? 
Nu är jag, tycker hon är perfekt men förut och såklart vissa dagar var det lite si sådär men nu är det bra!

Är din hund van med andra djur, tex katt? 
Ja, men hon är lite för på katterna ibland och då blir de arga. 

Älskar du din hund? 
JA! <33333333
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0