Anledning till varför jag spammar vidare gällande veganism och astma

Anledningen till varför jag skriver så mycket om min sjukdom och mitt val gällande veganism är att det är så fruktansvärt många som ska ifrågasätta allt och inte acceptera mina val och att det verkligen är så.

Jag har astma - det gör saker och ting jobbigt, jag blir sjuk ofta och har svårt att andas snälla förstå det.
Ha lite empati, jag försöker så gott det går.
Jag är vegan - det ger mig INTE sämre immunförsvar, det gör astman, jag gick inte ned i vikt för att jag blev vegan - jag slutade äta choklad till frukost och pasta till middag.
Det är RIKTIG mat, kött är inte riktig mat i mina ögon då det inte här hemma i en människas kropp.
Dessutom måste människor förstå att onödig död är mord - kött ÄR MORD!
Jag äter bättre nu, jag sköter min vikt, förut var jag underviktig, sedan vägde jag nästan för mycket och nu väger jag 55 och börjar känna mig nöjd mer eller mindre över min kropp och vikt och dessutom har jag bättre samvete och är gladare och piggare trots astman.
Veganism har varit det enda bra valet jag gjort i hela mitt liv, så snälla klaga inte på det..
Jag kommer aldrig ändra mig ändå.
Förstå mig, snälla, försök i alla fall.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0