8/4

Idag kom jag till stallet väldigt sent, eftersom jag latade(läs vilade) mig till 16:00. Då tog jag en promenad med Lucy och sedan började jag med att fixa kikärtor som jag rostade med lite olja, chilli, salt och paprika krydda. Nyttigt godis och dessutom proteinrikt(bland annat). Ett annat hett tips är att köpa en påse rostade sojabönor istället för en påse godis när man känner sig sugen :) Popcorn är också ett alternativ ^^ 
Lagade sedan morotsbiffar, potatis, svartvinbärsgele och sallad och det var super gott! Första jag åt på hela dagen så :) 
Sen åkte vi ca 18:30 till stallet. Tänkte börja med att rida men Tracy var ute så började med att fixa mockningen och sen tog jag in henne. Vågade inte först, hon och Flush bråkade med varandra och jag minns fortfarande väl hur dålig idé det är att komma emellan två hästar som är sur på varandra, men sedan tog de in Nicco och Flush så då gick det super lätt att hämta henne. 
Klockan hann bli 19:52 innan jag var uppe i ridhuset, efter att ha borstat av de värsta och sadlat och tränsat. 
Tittade på klockan precis innan jags att upp och då var den 52, och det tog inte så lång tid att sitta upp idag så var uppe och red till 20:00. 
Det tog exakt 35 minuter att rida. Värmde inte upp så mycket i skritten, något mer än 5 minuter och trava ganska mycket. Hon var jätte fin i traven, väldigt framåt och ren i stegen. Trodde hon skulle vara stel, men det var hon inte. I galoppen var hon så sjukt underbar, hon hade kort galopp med ett perfekt tempo <3 Tror hon aldrig känts så underbar i ridhuset som hon gjorde 'idag'. 
Galoppera dock inte något mycket, högst 5 minuter eftersom vi inte värmt upp så mycket. 
Var själv i ridhuset och det var tomt på hinder, bomar och sockerbitar så passade på att ställa och rida på massvis med mindre och större volter och ha musik på. Galoppera till Get Off My Back och You Can't Take Me har jag velat göra i evigheter(SPIRIT MUSIK<3). Hon var super, följsam och alert. 
Travade sedan av och skritta i 10 minuter, var klar till 35. Efter jag släkt i ridhuset och precis skulle gå ner i stallet kom min pappa och lillasyster och hämta mig. 
Jag gav Tracy hö och havre, borsta och satte på täcket och la undan alla saker innan jag åkte hem. 
Älskar att vara i stallet sent, det är tyst och lugnt och när man är själv i ridhuset är det bara en själv och hästen, det tror jag är riktigt viktigt för jag åtminstone får mer självförtroende och min koncentration ökar. Därför känns det ALLTID bäst när jag rider självständigt :) Känns dock som jag stör min ridlärare och hennes familj, och en annan som bor på området om man är där sent, och då får Tracy mat sent men bättre sent än aldrig säger man ju. Tog mig an den här friheten, hade inte orkat komma tidigare idag då det blir så jobbigt för mig(svårt att förklara men jag behöver vara ensam då och då).

Vi stannade och köpte lite godis, och sen åkte jag hem och duscha. Mamma tog med Lucy på en lång promenad så jag passade på att duscha lite extra för jag har inte gjort det på hela lovet eftersom jag varit sjuk och inte orkat brytt mig. Passade även på att ta på en ansiktsmask(egentligen lät jag ansiktsmjölken verka i 10 minuter och skölde sedan bort det i duschen)-. Är super len i ansikter nu :) 
Har en ansiktstvätt som är för torr och känslig hud. Den är inte djurtestad och är dessutom parfym fri så den passar alla :) 

Nu sitter jag här och ser klart en film medans jag fikar lite, blev hungrig efter jag var i stallet. :) 
God natt!
Kommer mer bilder och inlägg imorgon :D
 
Tracy's träns, smörjde det förra söndagen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0